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COMPLAINTS

Submit a complaint online

A specific online form is available for handling complaints.

Thanks to the guided compilation procedure, the practice will be more precise and complete. If you are already registered on the Trenord website, click the button and submit your complaint.

 

Other ways to file a complaint

As an alternative to the online form, you can submit a complaint through the paper Complaint Form.

  • First download and fill out the form in its entirety:

  • After illing in the form, send it to Trenord, attaching your original travel document, through one of the following channels:

    EmailCreated with Sketch.

    via registered mail a/r (Trenord S.r.l. Piazzale Cadorna 14, 20124 Milano)*

    via fax (02.85114155)*

    via mail PEC (trenord@legalmail.it)*

    or
    BiglietteriaCreated with Sketch.

    At Trenord ticket offices or My Link Points

    * In these cases, the consent form for data processing, completed in all its parts, must also be attached

     

     

     

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If you have submitted your complaint via the form on the site, you have been sent an automatic email with the number assigned to your file, at the time of insertion, to which you should always refer. Then check your email spam folder for the answer.

In the event that you have contacted us in the other ways provided, or if there was no communication in the junk mail, you can ask us for more information through the assistance channel, here

Remember that, if you have not consented to the processing of your personal data, the Complaints Office has not been able to process your report, which has been filed.

Questa risposta ti è stata utile?

Se questa risposta non è stata sufficientemente chiara o completa, o se necessiti di maggiori informazioni, ti invitiamo a scriverci direttamente attraverso la pagina Contatti.

Grazie per il tuo feedback. Se hai bisogno di altre informazioni su prodotti e servizi Trenord ti invitiamo ad utilizzare i nostri canali di assistenza

I have received a response to my complaint, but I am not satisfied with it, who can I contact?

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In order for the Complaints Office to process your report, it is essential that you consent to the point where it is indicated:

Il/la sottoscritto/a ____________________, ai sensi dell’art. 9.2 lett. a) del GDPR, presa visione dell’Informativa sul trattamento dei dati personali da parte del Titolare, esprime liberamente il proprio consenso al trattamento dei propri dati sensibili per finalità di conclusione ed esecuzione del rapporto contrattuale con il Titolare. Si ribadisce che in assenza di tale consenso non sarà possibile dare seguito alle obbligazioni contrattualmente assunte.

Otherwise, your report will be filed.

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